sâmbătă, 10 iulie 2010

M-am saturat ... sa aflam despre parabeni

De mult intentionez sa scriu articolul asta dar parca niciodata nu a fost timp suficient ... pana cand am zis gata si LETS Do This . De ce ? Pentru ca prea multa lume exclude uneori un produs din lista de cumparaturi pentru simplul fapt ca are parabeni . Dar stim oare ce fac parabenii ?

Ce sunt ei in primul rand ? Conservanti !!! Ce rol au conservantii in cosmetice ? In primul rand previn dezvoltarea fungilor si a bacteriilor , impiedica modificarea produsului prin expunerea sa la oxigen si la lumina . Parabenii au fost utilizati si sunt inca in industria alimentara , cosmetica si farmaceutica . De fapt , parabenii sunt cei mai utilizati conservanti din industria cosmetica ei regasindu-se in lotiuni , creme , produse de make-up , deodorante , fixative ... etc . Practic orice produs care contine apa are nevoie de un conservant iar parabenii sunt cei mai utilizati . Exista cateva tipuri de parabeni dar cei mai utilizati sunt metilparaben , propilparaben si butilparaben .

Conservantii tip parabeni au in primul rand dupa cum am spus un rol antifungic si antibacterian . Daca nu ar exista protectia aceasta in primul rand produsul ar pierde din proprietatile sale . Ce s-ar intampla daca fungii / bacteriiile ar prolifera ? In primul rand ca v-ati expune la un risc foarte mare - cum pielea este cel mai mare organ al corpului este deci si cea mai mare poarta de intrare pentru inamicii nostrii minusculi , am deveni o tinta sigura pentru tot soiul de afectiuni dermatologice si nu numai .

Care este cea mai mare grija cand auzim de parabeni ? CANCERUL .... !!!!! Este normal sa ne temem de cancer , este boala secolului care loveste din ce in ce mai mult - personal am avut multe rude apropiate printre care si bunica mea care au murit de cancer . Ma sperie cuvantul acesta pentru ca am vazut ce face , cum iti refuza speranta si visele de viitor .

Care este legatura intre Parabeni si Cancer ? In primul rand ca a fost testat ca multe alte substante care intra intr-un fel sau altul in corpul nostru . Este normal nu ? Ce au aratat studiile de pana acum ? Ca nu exista legaturi concludente intre parabeni si aparitia cancerului la fel cum nu exista legaturi intre parabeni si riscul de cancer  ( sursa : SOCIETATEA AMERICANA DE CANCER   - pentru cei interesati va rog cititi sursa , prefer sa nu o traduc pentru a lasa textul asa cum este el publicat ) . De unde a aparut frica ? Tot dintr-un studiu care l-a izolat dintr-un tesut canceros ( cancer de san ) . Acelasi studiu a aratat insa ca nu exista o legatura de cauzalitate intre parabeni si cancer .  Nici INSTITUTUL DE CANCER AMERICAN si nici FDA nu au gasit ulterior dovezi ca parabenii sau un alt tip de conservanti pot duce la aparitia cancerului . Oamenii de stiinta spun ca studiile conduse pana acum nu au condus spre rezultate concludente care sa lege in vreun fel cancerul de parabeni si mai declara ca in momentul de fata nu exista motive de ingrijorare ( CLINICA MAYO ) .

Surse :

  • American Academy of Dermatology. "10 Tips: Selecting Age-Fighting Topicals." AgingSkinNet. 2009. (Accessed 9/9/09)
    http://www.skincarephysicians.com/agingskinnet/age_fighting_selecting.html.
  • American Academy of Dermatology. "Cosmeceutical Facts & Your Skin." 2005. (Accessed 9/9/09)
    http://www.aad.org/public/publications/pamphlets/general_cosmeceutical.html.
  • American Cancer Society. "Breast Cancer: Early Detection." 9/30/2008. (Accessed 9/9/09).
    http://www.cancer.org/docroot/CRI/content/CRI_2_6x_Breast_Cancer_Early_Detection.asp?sitearea=.
  • Birnbaum, Cara. "Eco-Friendly Beauty Products." (Accessed 10/6/09)
    http://www.webmd.com/skin-beauty/features/eco-friendly-beauty-products?print=true
  • Mayo Clinic. "Cancer Causes: Popular myths about the causes of cancer." (Accessed 10/7/09)
    http://www.cnn.com/HEALTH/library/cancer-causes/CA00085.html
  • National Cancer Institute. "Antiperspirants/Deodorants and Breast Cancer." January 4, 2008. (Accessed 9/9/09)
    http://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/Risk/AP-Deo.
  • U.S. Food and Drug Administration. "Parabens." October 31, 2007. (Accessed 9/9/09)
    http://www.fda.gov/Cosmetics/ProductandIngredientSafety/SelectedCosmeticIngredients/ucm128042.
  • WebMD. "Skin Reactions to Beauty Products." (Accessed 10/6/09)
    http://www.webmd.com/allergies/relief-for-allergies-8/skin-reactions

Cam atat . Sper sa fie de folos .

9 comentarii:

  1. si mie mi se pare exagerata treaba cu parabenii..pare o strategie buna de marketing pt firmele eco/bio/organice...asta e pe val acum..

    RăspundețiȘtergere
  2. ha! Chiar azi am scris si eu pe blogul meu despre parabeni! Si eu m`am saturat ca se face atata tam tam, si am zis sa imi exprim si eu parerea

    RăspundețiȘtergere
  3. Adela ... mai stii cand iti spuneam de parabeni ... pana sa imi fac eu blogul ... ma manca pe limba de mult ... a trebuit sa ma manance si degetele :)). XOXO

    RăspundețiȘtergere
  4. f bun articolul...prostia asta cu parabenii e cum e cu mancarea...nu are conservanti...pey n-are zahar/sare? ca si astia sunt conservanti

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca esti pustnic si mananci numai ce trebuie ai putea sa excluzi si parabenii ... Noi mergem la tot felul de targuri si am discutat pe putin cu 10.000 oameni ... Majoritatea care spuneau noi nu vrem cu parabeni nu aveau o explicatie logica pentru care nu vor iar conduita si stilul lor de viata iarasi se contrazicea cu motivul pentru ar exclude parabenii .

    Eu folosesc si creme cu parabeni si fara ... criteriul dupa care le aleg si revin la ele sincer nu au avut niciodata legatura cu parabenii .

    RăspundețiȘtergere
  6. Incepe lumea sa ia atitudine. OK, inteleg, bio si eco, ca asa trebuie, dar nu tendinta extrema de care dau dovada unii...
    Multumim pentru un articol scurt si la obiect!

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga MooNy , te mai astept pe blog ... Nu am facut decat sa relatez ce stiam din citit surse externe .

    RăspundețiȘtergere
  8. Mda...eu o numesc isterie; si unele sunt istericoase rau e tot si se bat cu pumnul in piept ca asa e sanatos.

    oky, pana la urma eu cumpar produsele care imi plac mie, care imi fac bine si care imi plac cum miros (ingrijire corporala si baie/dus).
    Mi-am luat de curand o cremuta dupa plaja cu sclipici de la o firma din Italia care cica are produse mai naturale sau mai bio sau mai nu stiu cum; Cremuta este de vis, hidratanta, sclipici auriu care seara se vede mirific, calmea pielea si o catifeleaza...belea, aseara vazui ca are ceva parabeni in ea, vreo 4 compusi cu particula "-paraben" plus altii...si ce sa fac acus, sa o arunc din cauza asta cand eu sunt multumita de ceea ce face si cum se vede pe piele?????

    Parabenii sunt pentru conservare in primul rand. Cu cat mai putini, cu atat termenul de expirare este mai mic. Asa ca daca iei o cremuta parfumata de corp din ingrediente majoritar naturale aceasta va expira in cel mult 6 luni.

    Mihaela

    RăspundețiȘtergere